středa 1. července 2009

Trist - Slunce v Snovém Kraji, Rozplývání Echa


Dnes tu mám jednu z nahrávek pana Trista, jeho třetí full album z roku 2007, které mimochodem fyzicky nebylo vydáno... První co mě překvapilo, bylo to, že Trist použil dlouhý „ambientní úvod“ (ve skutečnosti to není ambient, nýbrž něco jako neoklasika...), stále jsem očekával onen příchod sebevražedného zla, kvůli kterému jsem si album pustil... a ono stále nic, žádná změna, žádné kytary. Jediná věc, která mě vytrhnula (asi na 10 sekund) ze snění bylo to, že začaly v pozadí hrát bubny... Také nic metalového, ty časem utichly a já se dál sytil hořkosladkými melodiemi, které vyluzovaly nějaké orchestrální patche.... 

Abych to shrnul, tohle album neobsahuje ani zlomek sekundy metalového materiálu, připomíná tak trochu Rumdgang um die saule transzendenatale singularitat, a to hlavně délkou (35 minut) a minimalističností. Napoprvé jsem si ani nevšimnul, že by se něco měnilo, ale ve skutečnosti tam nějaká různorodost je... Možná bych to připodobnil ještě Vinterriketovi (Zeit los: Laut los), ten je tomu snad ještě bližší... Všechno je velkolepé, snové, kolébá vás to.. Při poslechu jsem se má duše vznášela asi 2 metry nad zemí... Tahle hudba rozhodně není na rychlý poslech, ale myslím, že dá člověku hodně, pokud se rozhodne se do ní ponořit, což jsem shodou okolností provedl i já... Pravda zpočátku mě to příliš nebavilo, ale jakmile jsem se smířil s formou, tak jsem prožil takřka transcendenci, přesně jak říká název, navštívíte snový kraj... výsledek? Po tom, co jsem vypnul přehrávač jsem měl velice špatnou náladu... to se stává, když z pohádky vylezete do světa...
Musím se přiznat, že doteď nevím, jak bych ho hodnotil, například si říkám, že by mohlo být kratší... to by se ale mohlo ztratit mnoho z celistvosti alba (i když i to tak nevypadá..) Přece jenom to byl autorův záměr, a tak docházím k výsledku, že je to dlouhé tak akorát... Těžko říct, jestli je to výtvor vyjímečný nebo vyjímečně nudný, pravda bude asi někde mezi tím, každý by si ji měl zjistit sám, protože kdo jsem já, abych vám ji zjevil? A tak se nakonec rozhoduji spíše pro vyjímečnost (ale ne totální!) a řeknu že album se mi líbí, a doporučil bych ho.

2,5Π+0,046/10

http://www.myspace.com/tristproject

1. Slunce... 35:02


Žádné komentáře:

Okomentovat