středa 22. července 2009

Bloody Lair – Vzestup Zla


 

Bloody Lair, co o nich víme? Jsou čtyři – Necronuss na vokály, Lord Obst s kytarou, Danny tamtéž a nakonec Lord Ghrom u bicích, všichni až na Obsta působí pouze zde. Další mě známý fakt je, že se jedná o koncertně velice slušnou kapelu. Do třetice všeho zlého vydali natočili cd… a to já zrovna proháním mozkovnou.
   
Intro a první song jsou patrně sloučeny (Stejně tak jako poslední s outrem.), deska nás tedy „vítá“ zpěvem ženského sboru (patrně v kostele) trvající přesně minutu. Následuje UGBM řežba… až do konce. První skladba (Eponymní s albem) má lehce zajímavé riffy a sem tam se dá i rozumět patřičně „zlému“ vokálu (takový v blacku taky má být ;) ). Bohužel však musím konstatovat, že vokál v porovnání se zbytkem alba poněkud pokulhává (prý byl nahrán za tři hodiny v podnapilém stavu.) Rasa ohně pojednávající o pálení kostelů sklouzává k pomalejšímu tempu, ve kterém se nese více méně celý zbytek alba. Bubeník zde pro vyvážení nedostatku různorodých bicích patternů předvádí hlavně různorodost svých činelů (má jich poměrně dost!)

Lehce mě překvapuje poměrná krátkost skladeb, většina jich trvá tři až čtyři minuty, nejedná se o chybu, je to nezvyk… Práce bubeníka je maximálně v pořádku – neruší, nepřebíjí zbytek, Ghrom odmlátil a odšlapal album bez ztráty kytičky. Dostávám se do Temných Stínů, kytara zde převelice duní, song mi připadá celkově monumentálněji pojat. A jsme u kytarového partu… Pro upřesnění, krvavé doupě užívá dvou kytar, ale basistu již nemají – vzniká tak potřeba „hutného“ tónu, který vyplní celé spektrum – čmeláky, které jste někde slyšeli tedy nečekejte, zvuk je zde pevný jako skála. Album je mimochodem nahrané dost čistě a tak slyším vše, co slyšet potřebuji. Riffově se hudba drží na úrovni, pro mě rozhodně na špičce pro tuto zemi, a někde v lehkém nadprůměru světově (pro tento žánr samozřejmě).

Ještě jednou o zvuku – jedná se o úplně první nahrávku kapely (Demo neměli, existuje bootleg) a příliš se asi nezdařil celkový mix.. (nic příšerného, v pár momentech je spektrum trochu „prázdnější“…) i sama kapela se vyjádřila ve smyslu, že příště to bude vypadat jinak…

Dalších osm minut uběhlo, a já jsem ve třech čtvrtinách alba – dá se říci, že vyrazím na Poslední Cestu – po ní mě čeká Yperit… Tato skladba má společnou vlastnost se svým jmenovcem – zabíjí – už od začátku. Je to rozhodně vrchol celého počinu a nejhitovější skladba kapely (češi mají očividně talent na písně o plynech talent (Plyn, Zyklon B, Yperit… co přijde dál?) )

Celkově mám Bloody Lair poměrně rád, avšak jsem názoru, že se jedná spíše o koncertní kapelu, cd je je zde skutečně spíše doplňkem… Nevylučuji však možnost, že příští nahrávka (jestli přijde) bude lepší, já v to doufám. Již mne stravují Plameny Nenávisti – a také hladu, jdu si tedy za zvuků outra (bouře) nandat piškotový dezert….

7,3/10

Nahrávku poskytli Bloody Lair ve spolupráci s Black Metal Forem

+ Riffy, tón, album „sype“
- Vokály, občas lehce vadí absence baskytary…


2. Rasa Ohně 02:16 
3. Nastává Válka 03:53 
4. Temné Stíny 04:16 
5. Prokletí Krve 03:46 
6. Poslední Cesta 03:21 
7. Yperit 03:24 
8. Plameny Nenávisti 05:38

Žádné komentáře:

Okomentovat